zondag 29 januari 2012

Januari

Dag iedereen!
Januari was een topmaand! :)
Als ik 2 volle dagen naar school ben geweest zal het veel zijn!
Eindelijk ben ik in Gumasa geraakt, het wit strand! We zijn er naartoe geweest met ons chapter, davao, cdo en 1 iemand van Tacloban.
We hebben er een beachparty gehouden met ongeveer 16 buitenlanders, ongelooflijk plezant!
We probeerden een kampvuur te maken maar waren daar nogal slecht in dus schoten enkele Filippijntjes ons ter hulp. Daarna zijn die met zen allen in de zee gesprongen om vissen voor ons te vangen, die hebben we dan gegrild op ons kampvuur en opgegeten. Ik voelde mij een beetje 'expeditie Robinson'-deelnemer op dat moment! Daarna hebben die nog allemaal rare dingen uit de zee gaan halen, plezant!
Daarna heb ik enkele uurkes geslapen, op het strand, onder de blote hemel! Weer een ervaring rijker!
De volgende dag zijn we er nog de hele dag gebleven. Zwemmen, Zonnen, Zwemmen, Zonnen, meer heeft ne mens ni nodig!
Ne mindere was wel dat ik mij de volgende dag ni kon verzetten omdat ik zo verbrand was!
De volgende dagen mij nog wa bezig gehouden met de uitwisselingsstudenten van cdo.
Dan donderdag, 12 januari, ben ik naar Cebu vertrokken met mijn familie.
Den eerste dag zijn we ergens naar een miraculeuze plaats geweest, het moeke Maria daar had enkele jaren geleden geweend op haar verjaardag. Ik weet niet wat ik daar van moet denken ... Maar de Filippijntjes vereren deze plaats nogal! Het was de grootste kerk die ik ooit heb gezien, ook wel heel mooi!
's Avonds hebben we rondgelopen op een plaatselijk marktje waar ik een heel mooi kettingske heb gekocht :D.
Vrijdag
's Morgends naar de santo nino church geweest. Het is duidelijk dat iedereen hier al in de ban is van het Sinulog festival. De hele straat rond de kerk was vol mensen, overal boven de straten hingen vlaggetjes en er liepen verkopers van 'van-alles-en-nog-wat' rond. Daarna hebben we superlang aangeschoven om het beeld van de kleine santo Nino te kunnen zien. Gelukkig stonden er allemaal kleine souvenir kraamkes langs de weg zodat ik mij ook met iets kon bezighouden.
's Avonds zijn we uit geweest, ja in Cebu kunnen ze toch beter feesten dan in Gensan ze! Ni dak daar van verschoot eigenlijk ...
Zaterdag
Na 2 uurkes slaap moesten we er opnieuw uit want vandaag gingen we naar Bohol! Bohol is een ander eiland dus moesten we enkele uurkes op den boot zitten. We hadden ter plaatse een busje gehuurd, ik zat samen met mijn grote broer vanvoor naast de chauffeur want heel goed was want zo had ik precies een persoonlijke gids. Terwijl we aan het rijden waren vertelde hij mij over legendes ed. Eerst zijn we naar de tarsiers (spookdiertjes) geweest. OMG! Nog nooit heb ik iets of iemand zo zielig zien kijken. Het was erger dan die kat in Shrek! Het is absoluut verboden om de tarsier aan te raken want dan krijgen ze zelfmoordneigingen! Aiai รถ
Daarna naar de chocolate hills. Daar hebben we wa irritante Duitsers tegen het lijf gelopen!
Daarna heb ik Indiana Jones gespeeld op een hangbrug. Daarna hebben we de grootste python bezocht. Amai! Ge kon die ook vastpakken enzo. Dan heb ik toch efkes moeten lachen! Wa voor een straffe broers heb ik ...
Kate (vriendin van Chenee) en ik hadden al geposeerd met de slang en dan wou Jeff ook perse een foto. Hij was te bang om er tegen te zitten dus zat hij op een veilige afstand. Net toen hij aan het poseren was tikte mijn mama Nep door de kooi op zijn schouder. Amai! Meteen sprong die weg en vloog bijna tot aan de andere kant van de kooi vergezeld van een meisjesgil. Da kan hij nu nog horen! De ware aard van mijn broer is ook weer bovengekomen. Dan Chinggoiy, een van die mensen daar had een smallere slang over zijn been gelegd en meteen begon die 'maaaaaamaaaa, mamaaaaa' te roepen. Hahaaaaa!
Daarna was het lunchtijd, hop naar de 'floating restaurant'. Daar kunt ge dus eten op een soort van uitvergroot vlot die over de rivier vaart. Op de terugweg stopten we ergens en der begonnen ineens 25 mensen in traditionele kledij te zingen. We zijn er bij gaan staan en hebben er samen mee gedanst en muziek gemaakt. Typisch Filippijns en ongelooflijk plezant!
Dan de 2e oudste kerk in de Filippijnen bezocht. Een mooie want ze was uit den tijd van de Spaanse kolonisatie!
Daarna gingen ze naar iemand die eigenlijk al 64jaar oud is, maar er nog uitziet als een kindje van 2. Persoonlijk vond ik dat dus ni kunnen om daar een attractie van te maken!
Dan terug naar Cebu!
's Avonds is weer gebleken wat voor helden mijn broers zijn!
We zijn naar het Crown regency hotel geweest en daar de skywalk en edge coaster gedaan.
Eerst skywalk, dat is dus op de 36e verdieping rond het hotel is een platform en daar kunt ge oplopen terwijl ge aan een touw vasthangt natuurlijk, anders kunt ge er gewoon afspringen.
We deden het 's nachts dus het uitzicht over de stad was werkelijk fantastisch! Eerst liep Kate, dan Chenee die bijna vastgelijmd was aan een van onze begeleiders, dan Chinggoiy die afwisselend mijn hand en het hand van de begeleider vasthield, dan ik, dan Jeff die ik constant een hand moest geven. Toch grappig als ge u grote broer een handje moet geven omdat hij te bang is!
Dan de edge coaster, dat is op de 37e verdieping. Ge zit ergens in en dat voert u rond het gebouw. Op de eerste hoek van het gebouw kantelde het machientje 50° waardoor we precies over de stad gegooid werden, toegegeven ik hield mijn hartje vast! Toen we terug veilig zaten heeft mijn broer nog eens serieus gegild, hahaaaa!
Dit was een van de beste dagen ooit!
Zondag
Sinulog festival!
De hele dag rondgewandeld en de stoet bekeken!
Maandag
Shop-dag. Een van mijn favoriete bezigheden :D
Dinsdag
Terug naar Gensan.
Cebu is een van mijn favoriete steden vanaf nu!
Toen ik terug was in Gensan ben ik weer niet naar school geweest omdat we de hele tijd afs-activiteiten hadden.
Zo zijn we bijvoorbeeld nog eens naar een farm geweest en daar geholpen met de mango harvest.
Nog een leuke ervaring was op het dak van de Jeepney zitten. (een vervoersmiddel hier, je kan het vergelijken met een open, heel kleurrijke bus) Toen we zo door de stad reden hebben we eens echt gelet op wat hier normaal is ... conclusie: niets :p!
Ook nog eens naar een supermooi resort geweest met een cold spring en allemaal kleine cottages errond.
Naar de publieke opening geweest van de bar van Ilona's gastpapa.
Dan zondag 22 en maandag 23 januari zijn we met de meisjes van ons chapter naar Davao geweest.
Het was Chinees nieuwjaar, uiteindelijk hebben we niet veel van Chinees nieuwjaar gezien, maar ons weekend was meer dan geslaagd!
Toen we zondag uitgingen zijn we naar de 'foreign corner' geweest. Overdag verkoopt een Engelsman daar ijsjes en 's avonds ook bier. Daar hebben we dan een tijd gezeten en genoten van blank gezelschap + eindelijk eens echte mopjes gehoord in plaats van de onverstaanbare, totaal niet grappige Filippijnse humor!
Nu vrijdag 27 en zaterdag 28 hadden we ons midstay camp, opnieuw in Davao. Het was in tegenstelling tot andere jaren wanneer alle sudenten over de Filippijnen samenkwamen alleen Mindanao, dus maar 3 chapters. Maar desalniettemin, het was zeer plezant! Natuurlijk hadden we onze typische afs-activiteiten, we hebben ook al maar dan ook AL onze problemen eens goed kunnen vertellen, wat deugd deed!
Dit is het zo een beetje
Vriendelijke groeten uit de Filippijnen! Loulouuuu ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten